خاک نسوز چیست؟

آرامیس
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد حسین احمدی
لینک دوستان
قالب گراف دات آی آر
سایت تفریحی ماندگار فان
نیبو
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد





تبلیغات



خصوصیات خاک نسوز
دمای مقاومت این خاک 1500 درجه سانتی گراد است. این خاکها از 18٪ تا 30٪ اکسید آلومینیوم ، 50٪ تا 60٪ سیلیس و 10٪ تا 12٪ مواد فرار (عمدتا آب) تشکیل شده است که در طول گرما از مواد مجدداً استفاده می شود.


کاربرد خاک نسوز
از ویژگیهای مهم بسیاری از خاکهای نسوز ، توانایی جذب آب و تشکیل توده خمیری است که می تواند به شکل دلخواه قالب شود. تنوع ترکیبات موجود در این خاک باعث افزایش کاربرد آن در صنایع مختلف مانند کاشی ، سرامیک ، لعاب و صنایع اولیه مانند متالورژی و آسیاب فولاد شده است. کاربرد این خاک در تهیه آجرهای نسوز ، مورد استفاده در تعمیرات کوره ، شیشه ، سرامیک و نوع کوره ها است.


آنالیز خاک نسوز
مواد مورد استفاده در ساخت انواع نسوز را می توان به دسته های اکسید و غیر اکسید تقسیم کرد. نسوزهای اکسید متداول ترین نوع نسوزهای مورد استفاده در صنعت هستند. نسوزهای اکسید بیشتر حاوی اکسیدهایی مانند اکسید آلومینیوم (آلومینا) ، اکسید سیلیکون (سیلیس) و اکسید منیزیم (منیزیت) هستند. ترکیبات دیگری مانند کرومیت ، زیرکون و زیرکونا در برخی از محصولات نسوز برای افزایش مقاومت در برابر سایش استفاده می شود.


مواد نسوز خاک
خاک های نسوز بیشتر از ناخالصی های هالوزیت ، کائولینیت ، مونوترمیت ، هیدروسل و کوارتز ، فلدسپات تشکیل شده اند. با توجه به تنوع خاک نسوز ، هنگام انتخاب و خرید خاک نسوز مورد نیاز برای تولید محصولات ، باید نکاتی را در نظر بگیریم. اگر ناخالصی های خاک های نسوز از مواد معدنی بوکسیت باشد ، این مقدار آلومینا را افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش ناخوشایند خاک می شود. اگر ناخالصی ها از موادی مانند ترکیبات آهن و تیتانیوم باشد ، این امر باعث کاهش نقطه خمیر قطعه ساخته شده از خاک نسوز داده شده می شود.

ار نیاز به تهیه خاک نسوز دارید، حتما به سایت دیگداز اهواز سر بزنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : جمعه 4 خرداد 1400 ساعت: 16:29 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا

امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: