مزایای استفاده از کلایمر چیست؟

آرامیس
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد حسین احمدی
لینک دوستان
قالب گراف دات آی آر
سایت تفریحی ماندگار فان
نیبو
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد





تبلیغات



شاید این سوال پیش بیاید که مزیت استفاده از کلایمر چیست؟ در پاسخ به این سوال باید نگاهی به نقاط ضعف داربست که در بالا به آن اشاره کردیم داشته باشیم. زیرا در عمل کلایمر به عنوان جایگزینی برای این تجهیزات شناخته می شود. مهمترین مزایای Climber را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
1- نصب و راه اندازی کلایمرها در کمترین زمان ممکن انجام می شود و نسبت به نصب داربست با سرعت بسیار بیشتری انجام می شود. همچنین نصب این تجهیزات نیاز به دانش تخصصی ندارد.
2- استفاده از کلایمر چندان پیچیده نیست و به کمک سیستم کنترلی ساده ای که بر روی آن تعبیه شده می توان آن را جابجا کرد. در ادامه بیشتر در مورد انواع کلایمر توضیح می دهیم تا این موضوع به خوبی روشن شود.
3- دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده از کلیپر چیست؟ در کشور ما داربست به صورت ماهانه اجاره داده می شود. به این معنی که برای یک روز یا یک ماه به داربست نیازی ندارد. در هر صورت باید اجاره یک ماهه را پرداخت کنید. اما شما می توانید یک کوهنورد را به صورت روزانه اجاره کنید و این یک مزیت اقتصادی نسبت به داربست است.
4- سرعت انجام کارها توسط کوهنورد بسیار بیشتر از داربست است. زیرا حرکت بین طبقات مختلف در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. دستگاه های کلایمر نه تنها به صورت عمودی حرکت می کنند، بلکه می توانند برای حرکت افقی افراد در ارتفاع نیز مورد استفاده قرار گیرند.

5. ایمنی کارگران و سایر اپراتورها با استفاده از کلایمر بسیار افزایش می یابد. این امر علاوه بر محافظت از جان مردم، تمرکز کاری آنها را نیز افزایش می دهد. زیرا هنگام استفاده از داربست، اپراتور باید بخشی از تمرکز خود را به حفظ تعادل و مراقبت از تجهیزاتی که با خود حمل می کند اختصاص دهد. اما کلایمر این مشکل را به طور کامل حل کرده است.
6- تولید دستگاه های کلایمر بر اساس استانداردهای جهانی و ضوابط علمی بوده و بنابراین جای نگرانی در مورد استفاده از آنها وجود ندارد.
7- توزیع بار در کلایمر یکنواخت است. برخلاف سیستم داربست که ممکن است در اثر فشار زیاد روی یک نقطه بشکند.
8- در ساختمان های مرتفع مدرن که دارای نمای منحنی و قوسی نیز می باشند، استفاده از کلایمر امکان پذیر است زیرا شکل و فرم سبد کاملا قابل تغییر است.

یک نکته مهم در مورد کلایمر

در ادامه بحث کلایمر باید به نکته مهم دیگری اشاره کنیم. در بسیاری از موارد، پیمانکاران ساختمانی داربست را اجاره می کنند. در مورد کوهنورد هم می توان با قاطعیت گفت که خرید کوهنورد کاملا توجیه اقتصادی دارد. با توجه به مزایای بی شمار کوهنوردان، هزینه اولیه شما در کمترین زمان ممکن بازپرداخت می شود.

وسایل ایمنی مورد استفاده در کلایمر چیست؟

به منظور افزایش ضریب ایمنی افرادی که از کوهنورد استفاده می کنند، از مجموعه ای از وسایل ایمنی در ساخت کوهنورد استفاده می شود که در زیر به برخی از مهمترین آنها اشاره می شود:

- علاوه بر وسایل کنترلی داخل کوهنورد برای جابجایی آن، سیستم ترمز ایمنی مجزا بر روی زمین قرار می گیرد. در مواردی که شتاب دستگاه بیش از حد بوده و خود دستگاه قابل کنترل نباشد می توان از سیستم ترمز خارجی استفاده کرد.
- سیستم ترمز این دستگاه لنت می باشد. یعنی دقیقاً همان سیستمی که در خودروها استفاده می شود. این سیستم باعث افزایش سرعت ترمز و کنترل دستگاه ها می شود.
- سیستم کنترل بار مجاز در دستگاه تعبیه شده است. در واقع این سیستم باعث قفل شدن دستگاه می شود و در صورت وارد شدن بار بیشتر به دستگاه، اصلا حرکت نمی کند.
- در مواقعی که هیچ یک از وسایل ایمنی فوق کار نکند برای اطمینان از ایمنی دستگاه از سیم بکسل نیز استفاده می شود. این سیم بکسل ها کاملاً مستقل عمل می کنند و زمانی که هیچ یک از اجزای مختلف امنیتی ذکر شده وارد عمل نمی شوند، این سیستم امنیتی باعث می شود که کل مجموعه به طور ایمن روی سیم بکسل قفل شود تا از سقوط دستگاه جلوگیری شود. این سیم بکسل ها برای مواقع اضطراری مانند کمربند ایمنی عمل می کنند و قابلیت اطمینان آن ها بسیار بالاست و ضریب خطای آن ها صفر در نظر گرفته می شود.

انواع کلایمر

در ادامه بحث کوهنورد چیست به بررسی انواع کوهنورد می پردازیم. کلایمرها عمدتا در دو گروه قابل حمل و BMU تولید می شوند. هر یک از این دو دسته دارای زیرمجموعه هایی هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

کلایمر قابل حمل

کلایمر قابل حمل قابل جابجایی هستند. این دستگاه از مجموعه ای از قطعات تشکیل شده است که می توان آنها را در محل پروژه مونتاژ کرد و پس از استفاده به مکان دیگری منتقل کرد. این کوهنوردها از دو جزء تشکیل شده اند:

1- سازه های سقف حاوی سبدی از وزنه های تعادل، ستون ها، تیرها یا بازوی مربوط به نقاط آویز - طاق تعادل یا تکیه گاه - برج های ضد لغزش.
2- پلت فرم یا نمونه کار شامل گیربکس برقی کامپوزیت، جعبه برق یا فرمان اصلی، ترمزهای اضطراری، کابل برق، سیم بکسل، سیستم قطع برق در ارتفاع معین.

 

https://imenclimber.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:12 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا

امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: