مسافرت به اهواز

آرامیس
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد حسین احمدی
لینک دوستان
قالب گراف دات آی آر
سایت تفریحی ماندگار فان
نیبو
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد





تبلیغات



برای ایرانیان تحصیلکرده نام اهواز برابر با جاذبه های تاریخی و همچنین جاذبه های طبیعی است. می تواند چندین مکان تاریخی باستانی و همچنین شگفتی های طبیعی را ارائه دهد. برای ایرانیان متوسط، نام اهواز ناخودآگاه به معنای رودخانه کارون، سمبوسه و خورشید داغ شهر است. در واقع برخی به آن اهواز می گویند.

با این حال، این شهر تاریخی سرشار از آثار قدیمی و جاذبه های گردشگری است. از بنای معین التوجار تا حرم علی بن مهزیار اهوازی، جاذبه های تاریخی فراوانی وجود دارد.

بر اساس کتیبه های باستانی، اهواز یکی از قدیمی ترین شهرهای استان خوزستان است. شهر اهواز دارای 40 محوطه تاریخی ثبت شده است. رودخانه کارون که از شهر اهواز می گذرد، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اهواز است.
اهواز یکی از کلان شهرها و علاوه بر آن جاذبه های گردشگری ایران است.

جغرافیای اهواز
اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان در جنوب غربی ایران با ارتفاعی حدود 25 متر از سطح دریا واقع شده است. این شهرستان در میان دشت‌هایی قرار دارد که گستره وسیعی از استان را تشکیل می‌دهند.

کمبود پوشش گیاهی در این مناطق منجر به آب و هوای گرم و خشک شده و این شهر را در زمره گرم ترین مناطق ایران قرار می دهد. در زمستان، دما 5 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، در حالی که در تابستان تا 50 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

کارون بزرگترین رودخانه ایران که از رشته کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد از اهواز می گذرد و این شهر را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می کند. قسمت غربی عمدتاً مسکونی و قسمت شرقی آن مراکز اقتصادی و تجاری است. کارون تنها رودخانه قابل کشتیرانی ایران است. بر روی این رودخانه سدهای مختلفی برای تامین برق و آب آشامیدنی مردم این منطقه ساخته شده است.

چگونه به اهواز برویم؟
اهواز امروزه یک نقطه ترانزیتی مهم است که از طریق جاده، ریلی و هوایی (بلیط چارتر تهران اهواز) به بنادر مهم کشور از جمله بنادر آبادان، خرمشهر، امام خمینی و ماهشهر متصل می‌شود. همچنین از آنجایی که اهواز به شلمچه و چذابه، بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی ایران نزدیک است، تردد کالاها، مسافران و زائران از ایران و عراق بر این شهر تأثیر مستقیم دارد.

برای اینکه بتوانید جاذبه های طبیعی و تاریخی اهواز را بشناسید، می توانید از طرق مختلف به آنجا برسید:

با هواپیما
میانگین پروازهای داخلی و خارجی به فرودگاه اهواز 70 پرواز در روز است. فرودگاه بین المللی اهواز روزانه پروازهای مستقیم به تهران، شیراز و اصفهان و پروازهای هفتگی به دبی، کویت و مشهد دارد. شرکت های هواپیمایی ایران ایر، اسکای، ماهان، کاسپین، ایر تور، آتا، نفت، کیش ایر، اترک، قشمیر، تابان و زاگرس نیز در این فرودگاه فعال هستند.

با قطار
قطارهای تهران – خرمشهر در ایستگاه راه آهن اهواز به صورت روزانه (3 قطار در روز) توقف می کنند. همچنین در ایستگاه کارون اهواز روزانه قطار به بندر امام خمینی (ره) تردد می کند.

با ماشین
اهواز از طریق آزادراه های اصفهان و شیراز و جاده های تهران قابل دسترسی است.

می توانید از شمال اهواز به تهران، از شرق به اصفهان و شیراز، از جنوب به آبادان و خلیج فارس، از جنوب شرقی به بوشهر و ساحل خلیج فارس بروید.

با اتوبوس
در بسیاری از شهرها اتوبوس برای سفر به اهواز وجود دارد. ترمینال های اتوبوسرانی در اهواز نیز وجود دارد:

ترمینال زاگرس
ترمینال خلیج فارس
پایانه سیاهات (سره خرمشهر)
ترمینال تپه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:5 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا

امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: