شناسایی کامل فروشنده ملک

آرامیس
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد حسین احمدی
لینک دوستان
قالب گراف دات آی آر
سایت تفریحی ماندگار فان
نیبو
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد





تبلیغات



به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، برای انجام معامله و خرید و فروش املاک در اصفهان، زمین و واحدهای تجاری لازم است نکات قانونی مربوط به آن را بدانید تا دچار مشکل نشوید. پس از معامله در این مقاله به شرح این قوانین پرداخته ایم.

یکی از مهمترین قراردادهای جامعه که عموم مردم ممکن است بارها در طول عمر خود با آن مواجه شوند، قراردادهای خرید و فروش ملک (خانه، آپارتمان و ویلا)، تجاری (دفتر، مغازه یا کارگاه) یا زمین ( مسکونی). ، کشاورزی یا صنعتی). هر فردی که اقدام به خرید و فروش ملک می کند باید با اصول اولیه این نوع قراردادها آشنا باشد تا پس از معامله دچار مشکل نشوند. همانطور که می دانید معامله با ملک کار ساده ای نیست و بسیاری از افراد نمی دانند هنگام خرید و فروش ملک باید به چه نکات مهمی توجه کنند. البته به دلیل عدم آشنایی بیشتر افراد با نکات حقوقی در معاملات ملکی، اختلافات زیادی در این زمینه وجود دارد که منجر به تشکیل پرونده های متعددی در مراجع قضایی می شود.
6 نکته مهم حقوقی هنگام خرید ملک برای آشنایی با این نکات با ما در ادامه مطلب همراه باشید:
1- شناسایی کامل فروشنده ملک

اولین قدم این است که مدارک شناسایی فروشنده یا امضاکنندگان قرارداد را به دقت بررسی کنید. اگر مالک در زمان امضای قرارداد نباشد. بلکه در صورت حضور وکیل، قیم یا امین مالک، خریدار باید دلایلی را که حاکی از موقعیت آنهاست بررسی کند و تشخیص دهد که آیا اختیارات وکیل در وکالتنامه شامل حق بیع و اخذ ثمن معامله است یا خیر. . اگر امضاکننده مالک باشد، خریدار باید مطمئن شود که کودک در زمان معامله بالغ نیست. (ولی یا قیم قانونی در واقع پدر و جد پدری است. اما مهمترین وظیفه، وکالت شخصی است که بر او ولایت دارد).

لازم به ذکر است که در صورت تعدد مالک، همه آنها باید به نسبت سهم خود قرارداد امضا کنند، مگر اینکه یکی از آنها یا برخی از آنها به وکالت دیگران باشد. این امر به ویژه در مورد اموال ارثی صادق است. همچنین در مورد ملک موروثی، خریدار باید گواهی انحصار وراثت را مشاهده کند و هویت وراث را نیز احراز کند، فتوکپی اصل را از فروشنده بگیرد و تسویه حساب مالیات بر ارث را نیز در نظر بگیرد.
توجه به این نکته ضروری است که در معامله اموال موروثی باید مشخصات دقیق کلیه وراث یا موکلان آنها را با اطلاعات ملکی و گواهی انحصار وراثت مطابقت دهید. همچنین معامله این قبیل اموال جز با حضور و رضایت کلیه وراث
امکان ندارد و در صورت مخالفت حتی یک نفر معامله نمی کند. در صورتی که یکی از مالکین از طرف سایرین مجاز به شرکت در معامله باشد، فقط حضور و امضای او کافی است.

نکته مهم دیگر عدم منع معامله طرفین معامله است. مشمولان ممنوعه اشخاصی هستند که قانونگذار آنها را از انجام معامله یا دخالت در اموال خود به طور کلی یا در مورد خاص منع کرده است.

افراد ممنوعه به سه دسته تقسیم می شوند:

1- متروک که شامل صغیر، نابالغ و مجنون می شود.
2- تجار ورشکسته
3- محکومین محاکم (این افراد عموماً به دلیل ارتکاب جرایم یا بدهی یا سایر ممنوعیت های قانونی از سوی مراجع قضایی از تجارت منع می شوند و در مواردی مقداری از اموال آنها مصادره می شود و حق کسب و پیشه تا زمان ممنوعیت منع می شود. برداشته شد). املاک و دارایی های دیگر به ویژه در دفاتر اسناد رسمی نخواهند داشت.)

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توان متوجه شد که یک شخص از معامله ممنوع شده است؟
از طریق ادارات ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت قضایی دادستانی کل کشور و ادارات ثبت اسناد و املاک، استعلام وضعیت افراد ممنوع الخروج می باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از انجام هر معامله ای از این موضوع مطلع شوید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : یک شنبه 8 خرداد 1401 ساعت: 21:46 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا

امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: